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miércoles, 7 de mayo de 2014

DE TEBEOS PA NEÑOS A CÓMICS P'ADULTOS II de II.



Yá nun fai falta pasar una frontera p'aportar a obres suxerentes, basta con cruciar la cai y entrar en cualquier quioscu, onde lleguen a poder atopase más de 25 revistes especializaes xuntu al restu d'ufierta tebeística. 
Esta coesistencia de cabeceres nun ye pacífica. L'editor Josep Toutain niega a les sos competidores, salvu a Nueva Frontera, el pan y el sal, al ser “publicaciones que nun apurren nada positivu al cómic”. 
 
Fernando Fernández, Josep Toutain y Javier Coma
Más allá de diferencies artístiques, nesti enfrentamientu subyace una causa económica: nun mercáu onde entá tán ensin llexislar los derechos d'autor de los historietistes –hasta 1987 nun se confirma por llei la propiedá gráfica de los autores sobre les sos páxines–, les empreses puxen tantu por llectores, como por materiales y autores.
Anque la editorial Garbo publica dende 1974 la colección regular de Vampirella, Toutain Editor saca a tou color Vampirella Special (1997) que coincide nos anaqueles col blancu y negru del Vampirella Extra de Garbo. El mesmu Toutain que clama les virtúes de los sos representaos, brama cuando éstos dexen la so mariña protectora pa salear n'agües de la autoedición –Rambla– o escontra otros puertos –Cimoc, de Norma Editorial–. Escaeciéndose-y que la so empresa Escueyas Ilustraes asitia munches paginas en mariñes estrañes: Kung-Fu, Dossier Negro

Tamos ante lo que s'etiqueta como boom del cómic p'adultos. La publicación serializada d'hestories gráfiques en revistes capta l'interés d'un llector que creció lleendo tebeos. L'actual saturación de medios audiovisuales nun se xesta hasta finales de la década de los 80; polo que nun país con dos canales de televisión –de programación atayada hasta 1986–, una rede de FM bisoña –en 1979 regúlase'l so plan de frecuencies– y una industria cinematográfico en crisis –el productores tienen d'abandonar les rentables coproducciones y los exhibidores competir colos multicines– l'ociu de la llectura de tebeos, preséntase como un negociu pa editores y una oportunidá pa ceadores.


Estes nueves publicaciones adultes nun florien en tierra baldía, revistes d'editoriales como DoncelTrinca (1970-73)– o Buru Lan El Globo y Zeppelin (1973-74)– popularizaren obres como Mort CincerH. G. Oesterheld y Alberto Breccia– o HaxturVíctor de la Fuente–. Amás, el pasu de lleer tebeos a lleer cómics producir de forma natural, como una manifestación de mayoría d'edá. 
El nuevu productu comercialízase igualmente en quioscos y comparte temátiques de xéneru –Western, Aventures…– colos tebeos, que tamién s'actualicen y adopten nuevos formatos –cercanos al modelu francu-belga– intentando atraer a un llector adolescente al incluyir nes sos páxines secciones musicales o cinematográfiques.
(…)
Gracies pola to llectura.
Si quies lleer l'artículu completu, puedes atopalo nel númberu 1 de la revista Zander Magacín.


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