Yá
nun fai falta pasar una frontera p'aportar a obres suxerentes, basta con
cruciar la cai y entrar en cualquier quioscu, onde lleguen a poder atopase más
de 25 revistes especializaes xuntu al restu d'ufierta tebeística.
Esta
coesistencia de cabeceres nun ye pacífica. L'editor Josep Toutain niega a les sos competidores, salvu a Nueva Frontera, el pan y el sal, al ser
“publicaciones que nun apurren nada positivu al cómic”.
Más allá de diferencies
artístiques, nesti enfrentamientu subyace una causa económica: nun mercáu onde
entá tán ensin llexislar los derechos d'autor de los historietistes –hasta 1987
nun se confirma por llei la propiedá gráfica de los autores sobre les sos
páxines–, les empreses puxen tantu por llectores, como por materiales y
autores.
Anque
la editorial Garbo publica dende
1974 la colección regular de Vampirella, Toutain Editor saca a tou color Vampirella
Special (1997) que coincide nos anaqueles col blancu y negru del Vampirella Extra
de Garbo. El mesmu Toutain que clama les virtúes de los
sos representaos, brama cuando éstos dexen la so mariña protectora pa salear
n'agües de la autoedición –Rambla– o escontra otros puertos –Cimoc,
de Norma Editorial–. Escaeciéndose-y
que la so empresa Escueyas Ilustraes asitia munches paginas en mariñes
estrañes: Kung-Fu, Dossier
Negro…
Tamos
ante lo que s'etiqueta como boom del cómic p'adultos. La publicación
serializada d'hestories gráfiques en revistes capta l'interés d'un llector que
creció lleendo tebeos. L'actual saturación de medios audiovisuales nun se xesta
hasta finales de la década de los 80; polo que nun país con dos canales de
televisión –de programación atayada hasta 1986–, una rede de FM bisoña –en 1979
regúlase'l so plan de frecuencies– y una industria cinematográfico en crisis
–el productores tienen d'abandonar les rentables coproducciones y los
exhibidores competir colos multicines– l'ociu de la llectura de tebeos,
preséntase como un negociu pa editores y una oportunidá pa ceadores.
Estes
nueves publicaciones adultes nun florien en tierra baldía, revistes
d'editoriales como Doncel –Trinca
(1970-73)– o Buru Lan –El Globo
y Zeppelin
(1973-74)– popularizaren obres como Mort
Cincer –H. G. Oesterheld y Alberto
Breccia– o Haxtur –Víctor de la Fuente–. Amás, el pasu de lleer tebeos a lleer cómics
producir de forma natural, como una manifestación de mayoría d'edá.
El nuevu
productu comercialízase igualmente en quioscos y comparte temátiques de xéneru
–Western, Aventures…– colos tebeos, que tamién s'actualicen y adopten nuevos
formatos –cercanos al modelu francu-belga– intentando atraer a un llector
adolescente al incluyir nes sos páxines secciones musicales o
cinematográfiques.
(…)
Gracies
pola to llectura.
Si
quies lleer l'artículu completu, puedes atopalo nel númberu 1 de la revista Zander Magacíne.
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